To może być idealny wakacyjny dzień

Nie, to wcale nie Kaszuby czy Mazury, tylko trasa, na którą zapraszam, i którą polecam wszystkim miłośnikom rowerów

Słyszałem o niej wiele razy, ale wreszcie udało się wygospodarować czas, wzięliśmy z żoną rowery i w drogę. Najpierw z Oławy w stronę Siedlec, czyli asfaltem, ale ruch niewielki, więc spokojnie. Po lewej mijamy Winną Górę, wjeżdżamy do siedleckiego lasu. Na wysokości wjazdu na teren starej kopalni piasku, który jest w lewo, wypatrujemy nowej drogi szutrowej, z krawężnikami, ona odbija prostopadle do asfaltu w prawo. Po stu metrach wjeżdżamy na wał i w lewo – na najlepszą trasę rowerową na naszym terenie, zrobioną m.in. za pieniądze z Unii.

Jak widać żółtych barierek na trasie nie brakuje, ale zupełnie nie przeszkadzają

Trasa (czyli wał) jest przygotowana „pod rowery”, co można wyczytać na tablicach przy każdym wjeździe. Omijanie żółtych barierek ułatwiają specjalne objazdy, czyli bez problamów

Wał wiedzie urozmaiconym terenem, jest sporo lasu

Po drodze mijamy Siedlce, a nieco w oddali Zakrzów

Widoki przednie – trasa wije się między oczkami wodnymi, bardzo zróżnicowanymi, a jest ich kilkanaście, czego zupełnie się nie spodziewałem w tym miejscu

Wałem jedziemy 8,5 km, do Kotowic, do miejsca, gdzie w środku wsi trasę rowerową, czyli nasz wał, przecina asfaltowa droga (po lewej jest sklep, więc można uzupełnić zapasy). Mimo że trasa wałem prowadzi dalej prosto, skręcamy tą asfaltową drogą w prawo i tu kończy się dobra trasa rowerowe, zaczyna kostka brukowa, jakieś resztki asfaltu, ale za to dojedziemy (ok. 2 km) do wieży widokowej nad Odrą – warto, bo przy dobrej pogodzie widoki z góry ciekawe.
Podsumowanie:
cała trasa od mostu na Odrze w Oławie do wieży widokowej w Kotowicach – ok.15 km (czyli w obie strony ok 30 km, idealnie na jednodniową wycieczkę dla amatorów lub rodziny z dziećmi)

w tym:
trasa rowerowa (choć bez oznaczeń) wałem ze środka lasu siedleckiego do Kotowic – ok.8,5 km
dojazd z Kotowic do wieży widokowej – ok.2 km

Ważne: przy trasie co 100 metrów są słupki granitowe z dokładną liczbą przejechanych kilometrów i metrów. Warto zerknąć przy wjeździe na wał, by potem łatwiej orientować się, ile już za nami.

Miejscami trudno uwierzyć, że to tak niedaleko Oławy

A teraz uwaga dla tych, którym mało. Tą samą trasą można jechać z Oławy do Wrocławia, ale ponieważ oznaczenia są znacznie gorsze (wcześniej, czyli do Kotowic, nie ma ich wcale, ale za to trasa jest widoczna i trudno zabłądzić), nie zachęcam, ale informuję.
Gdy jesteśmy w Kotowicach, nie skręcamy w prawo do wieży widokowej, tylko jedziemy wałem do samiutkiego końca tej pięknej trasy, czyli w okolice kotowickiej stacji kolejowej w lesie. Gdy będziemy na końcu wału, przy rozwidleniu wielu dróg i ścieżek, wybieramy ścieżkę w lewo, przez las, z oznaczeniem „żółta trasa rowerowa”. Będzie trochę po piasku, po deszczu może być błoto, na pewno sporo podskakiwania, bo górki i dołki, ale warto. Po tych najgorszych momentach (za to po lewej piękne widoki mijanego jeziorka) wjeżdżamy na utwardzoną leśną drogę i potem w prawo – ten sam żółty szlak rowerowy. Trzymamy się go dalej, aż dojedziemy do obwodnicy Wrocławia w okolicach Siechnic. Tam dalej tym szlakiem przyjeżdżamy pod obwodnicą i dalej w kierunku Trestna. Gdzieś tutaj zobaczymy identyczny wał, jak pod Kotowicami, z takimi samymi żółtymi barierkami. Tym wałem można dojechać do Wrocławia, wzdłuż Odry i jej kanału, po drodze mijając po lewej Opatowice. W Opatowicach nagroda.

Gdy z prawej zobaczymy, że z Odry wydziela się kanał, wzdłuż którego powiedzie nas wał, po lewej stronie jest lokal dla rowerzystów. Po prostu ktoś otworzył swój ogród dla cyklistów i zaprasza na jedzenie, napoje itp. Miejsce świetne, nawet magiczne, można odpocząć i spotkać wielu rowerzystów

A teraz już do Wrocławia. Albo na Wyspę Opatowicką (czyli w prawo na tamie, jeśli jaz przejezdny, bo niedawno remontowali), a potem w okolice Biskupina i ogrodu zoologicznego. Albo dalej prosto przez Mokry Dwór na Niskie Łąki, skąd można np. do Hydropolis lub na kładkę przez Odrę i do zoo.
No to na rowery!

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Strony

Szukaj

Nieco o stronie

Umieszczam tu zapiski redaktora naczelnego tygodnika powiatowego - na różne tematy, często związane z gazetą, ale niekoniecznie